Berat Badan Naik Mendadak? Cuba Tips Ini.

Berat badan yg mendadak naik terutamanya selepas berumahtangga dan bersalin adalah fenomena biasa yg sering kita dengar. Di sini dititipkan sedikit tips sihat untuk anda.

- Pemakanan seimbang: Pastikan anda memilih makanan yg merangkumi karbohidrat, protein dan kandungan serat yg tinggi.

- Kuantiti sederhana: Makan kerap dalam kuantiti yg sedikit adalah lebih baik berbanding makan terlalu banyak untuk satu2 masa.

- Variasikan jenis makanan anda: Sekiranya anda terlalu bergantung kepada sesuatu jenis makanan sahaja, akan menyebabkan kemungkinan terdapat zat dan nutrien yg tidak mencukupi untuk tubuh. Kenalpasti jenis makanan sihat dan pelbagaikan cara masakan yg sesuai dan sihat.

- Kurangkan gula, garam, minyak dan lemak dalam setiap hidangan anda sama ada ketika anda masak di rumah atau menikmati hidangan di luar.

- Banyakkan minum air kosong bagi membantu hidrasi tubuh dengan baik.

- Maksimumkan pergerakan dan aktiviti fizikal anda ketika di tempat kerja.

- Lakukan sukan atau senaman yg digemari supaya anda rasa seronok untuk bergerak sihat.

- Mulakan 10,000 langkah sehari dalam kehidupan seharian bagi kekal aktif.


Bagi yg mahu berikhtiar dengan suplemen, anda boleh cuba produk Shaklee ini.

set kurus shaklee

Lecithin - Membantu membakar lemak (boleh membantu dalam mengawal tekanan  darah, gula dan kolestrol). Ia menyebabkan lemak terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat di dinding membrane. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn.

Cinch Shake - Meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.


Untuk Info dan Order:

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Sihat Cergas Cantik All Rights Reserved