Cara Menghilangkan Sakit Lutut dan Sendi Dengan Berkesan

Sejak seminggu, dua ni suami saya mengadu sakit lutut dan bila beliau cuba menghentak kaki, kedengaran bunyi seperti 'pop'. Ngeri kan. Suami saya seorang yg sangat aktif bermain bola. Boleh katakan dalam seminggu, 3-4 kali beliau akan turun ke padang selepas habis bekerja. So, dia tanya saya macam mana cara nak menghilangkan sakit lutut ni? Lepas tu saya ada buat research sikit kat internet. Research la sangat. Hehe.

Sakit lutut dan sendi adalah perkara yg biasa berlaku kepada orang2 yg aktif bersukan, orang2 yg berusia serta orang2 yg mempunyai masalah berat badan berlebihan. Orang2 aktif selalu cenderung mendapat kecederaan pada lutut dan sendi ketika melakukan aktiviti2 tersebut. Bagi orang2 yg berlebihan  berat badan, lutut mereka bekerja keras menampung berat badan tersebut sehingga mengakibatkan sakit lutut berlaku.


Bagi orang2 tua, kalsium dan lain-lain mineral pada tulang mereka mulai berkurangan dan menyebabkan kepadatan tulang menurun. Sendi-sendi mereka akan menjadi lebih keras dan kurang fleksibel. Bendalir dalam sendi-sendi juga mungkin berkurang dan akan menyebabkan tulang rawan mulai bersentuhan antara satu sama lain. Inilah yg menyebabkan sakit lutut berlaku! 

Bagaimana cara menghilangkan sakit lutut dan sendi? Ubat dan suntikan boleh membantu. Tapi ia hanya melegakan kesakitan buat sementara waktu sahaja. Malah boleh merosakkan organ-organ dalaman. Cara yg lebih efektif ialah dengan melakukan pembedahan. Namun ia memakan kos yg tinggi serta akan menyebabkan pergerakan pada lutut terhad.

Oleh itu, saya cadangkan agar orang2 yg mengalami sakit lutut dan sendi berbalik kepada cara rawatan secara semulajadi. 


Jeng..jeng..jeng.. Inilah yg saya syorkan suami saya makan. Advanced Joint Health Tablet (AJHT) dari Shaklee. Produk ni memang semulajadi dan berasaskan 100% daripada sayur-sayuran. Mengikut kajian seawal 5 hari dah boleh rasakan kesan dia. Lepas seminggu, saya tanya husband, memang dia bagitau bunyi2 kat lutut dah berkurang dan sakit lututpun dah mulai hilang. Suka sangat!


Ni ingredients AJHT:



Boswellia ni diguna secara tradisional dalam perubatan Ayurvedic (>5000 tahun) untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis. Ekstrak Boswellia didapati dari gum resin daripada pokok Boswellia serrate. Ia adalah agen anti-radang semulajadi serta menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

Sebab bulan ni ada promosi, bolehla korang try. Insyaallah tak menyesal. :)

Dapatkan Advanced Joint Health Tablet (AJHT) sekarang!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=6346dc723395e1ee8ef57f4883be4cb4

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121
Email: finiey_zain@yahoo.com


Ranking: 5

{ 10 comments... read them below or add one }

amzar syahmi said...

Assalamualaikum Puan. Terimakasih berkongsi pengalaman. In shaa ALLAH ada razki nnti teman akan menghubungi puan. Dari :- Mohamad Ali bin Taha. Tmn Cheras Utama. 0126094269


March 4, 2014 at 11:21 PM
amzar syahmi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Helmi Aliarit said...

Betul apa yang puan nyatakan tu. Suplement juga diperlukan untuk kesan jangka masa panjang.


April 30, 2015 at 4:32 AM
Hajar Shikin said...

Baguslah kalau ada produk ni. Dapat membantu orang yang sakit lutut


May 7, 2015 at 10:23 PM
kucha lana said...

sakit lutut memang mengerikan lebih-lebih lagi jika diusia muda, banyak pergerakan akan terganggu nanti


May 9, 2015 at 7:46 PM
imahtalks said...

selain supplement makan boleh juga guna ubat sapu. rawatan doktor pun perlu.


May 12, 2015 at 12:45 AM
kamil salleh said...

Salam.... sakit lutut memang amat sakit dan ia begitu sukar untuk bergerak ke mana-mana.


May 12, 2015 at 2:22 AM
sensasi2020 said...

Sakit lutut akan menyerang sesiapa saja, kecil, besar, tua dan muda. Pencegahan awal amat diperlukan.


May 12, 2015 at 2:24 AM
penawar sakit lutut said...

betul tu.

kena jaga lutut kita ni betul-betul.

Memang sengsara la kalau tak jaga masa tua nanti.


May 24, 2015 at 6:54 AM
Mohd Adib said...

sakit lutut boleh terjadi x kira tua @ muda..

Jemput Singgah : Sakit Lutut Punca Dan Rawatan


June 2, 2015 at 4:05 PM
 
© Sihat Cergas Cantik All Rights Reserved