Merawat Kulit Terbakar atau Sunburn Akibat Sinaran Matahari

Kulit muka anda terbakar akibat sinaran matahari atau sunburn? Bagi yg aktif beraktiviti outdoor pasti sering mengalami sunburn ni kan? Atau bagi yg baru pulang becuti dari pantai atau pulau-pulau, pasti cenderung untuk terkena sunburn. Jangan stress-stress. Jom cuba petua dan tips di bawah untuk rawat sunburn.

kulit terbakar sunburn

1) Daun Lidah Buaya

Ambil beberapa tangkai daun lidah buaya dan patahkan di tengahnya. Ambil lendirnya dan sapu ke kulit wajah sambil mengurut perlahan. Cuba amalkan setiap hari. Pasti akan nampak kesannya nanti.

2) Masker Timun & Susu Tepung

Ambil beberapa biji timun kecil. Kisar sehingga hancur. Seterusnya campur dengan 2 sudu susu tepung. Setelah campuran ini likat, sapukan ke kulit wajah dengan rata. Jadikan seperti masker. Khasiat timun dan susu tepung dipercayai mampu menyejukkan kulit yg terbakar.

3) Tomato

Cuci bersih tomato yg hendak digunakan. Kemudian belah 2. Gosokkan tomato ini pada wajah secara perlahan-lahan. Biarkan ia kering seketika di muka. Selepas 10 minit, cuci wajah dengan air bersih. Tomato juga mempunyai agen penyejukan sendiri.

4) Guna Kentang

Ambil sebiji kentang bersaiz sederhana. Tidak perlu buang kulitnya. Basuh bersih dan kukus sehingga lembut. Kemudian lenyek kentang sehingga hancur. Sapukan ke wajah dan jadikan seperti masker. Khasiat ubi kentang juga bagus untuk merawat kulit terbakar.

5) Shaklee Collagen Powder

Sekiranya anda mahukan kesan segera, bolehlah mencuba suplemen Shaklee Collagen Powder (SCP).

shaklee collagen powder

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. 

Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.  

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran. 

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Apa kata pengguna?

testimonial shaklee collagen powder

Pic atas: before start collagen. Muka mudah terbkar walau tak kena direct ngan cuaca panas.. Selalu duduk kat belakang je if naik kereta

Pic tengah: after 7 paket collagen. Muka dah xbrapa nak merah2. Dah cantik ya putih sekata.

Pic bawah: pic latest (xtau collagen keberapa. tp belum habis 1 box collagen sebab kdg terlupa minum..minum collagen sebelum tido). Muka dah nampak putih jernih..pinkish.. Nampak glowing. Muda belia.

Jom dapatkan Shaklee Collagen Powder hari ini!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=baa905e9af0bf1f9ad514661288b8da7

Untuk Info Lanjut:

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Unknown said...

tq sharing sist :)


June 11, 2015 at 6:41 PM
 
© Sihat Cergas Cantik All Rights Reserved