Cara Mudah Menghilangkan Eyebag Terbongkar!

Nak tau cara mudah untuk hilangkan eyebag atau kantung mata? Tapi sebelum tu, tahukah anda apakah punca eyebag seringkali terjadi?

Menurut kajian, masalah ini terjadi bila anda tak mendapat tidur yg cukup dan berkualiti. Bila keadaan ini berterusan, wajah akan menjadi pucat dan muncullah eyebag. So, pastikan lepas ni anda cukup rehat dan tidur ye!

cara hilangkan eye bag

Selain itu, ada cara mudah untuk hilangkan eyebag ni. Antaranya:

1) Uncang Teh

Setelah membancuh teh, jangan buang uncangnya. Letakkan uncang teh itu pada mata dan biarkan selama 25-30 minit. Sementara ia merawat, anda hanya perlu berehat atau tidur sahaja.

2) Timun

Ramai yg sedar dan akui betapa bagusnya timun pada mata. Untuk hilangkan eyebag, letakkan 2 potong hirisan timun segar pada mata selama 25 minit. Bukan hanya hilangkan eyebag, timun juga bagus untuk merawat radang pada kelopak mata.

3) Kentang

Selain timun, kentang juga bagus untuk kurangkan eyebag. Potong nipis kentang dan letakkan pada bahagian mata. Biarkan 15-20 minit sebelum diangkat.

4) Susu

Boleh juga gunakan susu sekiranya cara di atas tak berjaya. Caranya celupkan kapas ke dalam susu dan letakkan di kelopak mata. Biarkan selama 20-30 minit. Insyaallah masalah eyebag akan berkurangan.

5) Putih Telur

Sapukan sedikit putih telur pada bahagian mata. Biarkan selama 20 minit sebelum dibilas dengan air bersih. Cara ini bukan saja merawat eyebag, namun akan buatkan mata semakin segar.

6) Air kosong

Amalan minum air kosong yg banyak juga membantu kurangkan eyebag atau kantung mata. 1 atau 2 jam sebelum tidur, anda digalakkan minum air kosong. Kekerapan membuang air kecil akan mengurangkan penyimpanan air di bawah mata dan mengelakkan berlakunya eyebag.


Sekiranya semua cara di atas kurang berkesan, SCP boleh membantu anda seperti pengguna di bawah. Bukan saja eyebag semakin berkurangan, kulit wajah pun semakin anjal dan awet muda!


Dapatkan Shaklee Collagen Powder sekarang!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=baa905e9af0bf1f9ad514661288b8da7

Untuk info lanjut hubungi:

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Ranking: 5

{ 5 comments... read them below or add one }

www.athirahrusman.blogspot.com said...

Yg pasal timun or teabag tu...tak kesah ke kalau buat beberapa kali sehari?


December 31, 2013 at 3:24 PM
Anonymous said...

Ohh takk kesah


May 13, 2014 at 2:41 PM
Anonymous said...

kalau nak letak timun tu , kene letak sebelum tidur ker?


May 15, 2014 at 9:57 PM
Anonymous said...

putih telur tu nk letak kt bwh mata je ke or sekitar mata??


August 3, 2015 at 12:13 AM
Anonymous said...

tak kisah pakai apa2 susu ?


August 31, 2015 at 1:22 AM
 
© Sihat Cergas Cantik All Rights Reserved