Tips Kulit Cantik Tanpa Parut

Pasti setiap wanita mengimpikan kulit yg cantik berseri tanpa parut. Namun tahukah anda apakah itu parut dan jenis-jenis parut yg sering melanda kulit kita? Sehingga kulit yg cantik pun terjejas dengan kehadirannya?

sebab parut terjadi

Parut wujud setelah berlaku kecederaan pada dermis kulit dan merangsang proses fibrosis dan menjadikan ia parut. Parut adalah sebahagian daripada proses penyembuhan luka dan ia terbentuk akibat penghasilan kolagen yg tidak seimbang di sekitar bahagian luka.

Jenis-jenis parut yg sering terjadi adalah:

1) Keloid : Tisu parut keras, menonjol dan tidak teratur pada kulit yg cenderung membesar dari segi saiznya, melangkaui sempadan kecederaan asal.

2) Kontraktur : Jika kulit anda terbakar, anda  mungkin akan mempunyai parut jenis ini yg menyebabkan kulit menegang dan menjejaskan keupayaan utk bergerak. Parut kontraktur juga akan masuk jauh ke dalam kulit dan memberikan kesan terhadap otot dan saraf.

3) Hipertrofik : Parut merah yg menggelembung yg lebih kurang sama seperti keloid tetapi tidak melangkaui sempadan kawasan yg cedera.

4) Atrofik : Ia terbentuk di lubang kulit dan akan menutup luka pada kulit. Parut ini sering dikaitkan dengan masalah jerawat dan boleh berlaku di mana-mana bahagian badan.

Kepada yg mengalami masalah parut-parut di atas, anda bolehlah mencuba kaedah rawatan semulajadi daripada Shaklee, dengan pengambilan ESP dan Vitamin E Complex.

testimonial kulit cantik shaklee

Umie Sapidah:

Assalamualaikum dan Selamat petang...

Testimoni ESP+VITA E:

Ni adalah testimoni sepupu merangkap customer umie. Customer ni br consume Esp+vita E selama 2 minggu dan hasilnya memang menakjubkan.

U all boleh tgk kat gambar tu.. actually kulit dia sensitif dan berjerawat batu. Semasa dia consume br 1 minggu jerawatnya dah kecut.. ramai kawan-kawan ofis dah tegur mukanya makin BERSIH, parut jerawat dah PUDAR.. muka makin CERAH..

untuk pengetahuan u all.. dlm 1 minggu dia boleh whatsapp umie hampir tiap hari sb dia excited jerawatnya dah kecut dan ada perubahan selepas menggunakan produk shaklee ni.. umie pun happy dapat tolong dia... alhamdulillah...


Untuk Info dan Order:

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Sihat Cergas Cantik All Rights Reserved