Dr Forrest C. Shaklee
Meja dan peralatan beliau yg asal.
Timeline untuk pencapaian Shaklee.
Antara produk-produk terawal yg dicipta oleh Shaklee:
Herb-Lax
Alfalfa
Basic H
Anugerah-anugerah Shaklee untuk Environmental Leaders!
Antara produk-produk Shaklee sekarang:
Lebih daripada USD $ 250 juta yang dilaburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan
Lebih 83,000 ujian setahun bagi kualiti produk
Lebih 100 kertas kerja saintifik, 90 daripada mereka yang disiarkan dalam jurnal pihak ketiga
Kualiti jauh melampaui standard industri
Ibu pejabat Shaklee di US:
Bangunan ini telah direkabentuk oleh arkitek terkenal di dunia, Gensler, untuk membuat people-friendly, earth-friendly space yang mencerminkan komitmen Shaklee, hidup harmoni dengan Alam. Tidak kira di mana anda berada dalam bangunan itu, anda boleh melihat langit, pokok, bukit dan padang. Reka bentuk seni bina maju membawa keindahan luar dalam dengan cahaya semula jadi, bahan-bahan semula jadi, dan warna semula jadi.
Ibu Pejabat Shaklee telah dibuat menggunakan:
Sustainable building materials such as wood panels and doors that were harvested from certified sustainable forests.
Carpet squares from Interface that are made of recycled materials
Task chairs made of recycled materials.
Carefully landscaped grounds that are a living herbal library representing the botanical ingredients in our products.
Motion sensors that turn equipment and lighting on and off to conserve energy.
Window shades controlled by electronic sensors that allow 80% of the light in while shading the building interior spaces from heat.
Low-E glass used throughout the building to promote maximum energy efficiency.
Under-floor air distribution for energy efficiency and indoor air quality
Sweeping open spaces that encourage a healthy flow of ideas, information, and, of course, fresh air.
Gathering spaces around a family-style hearth and gas fireplace.
Intelligent site orientation and proximity to public transportation.
Bermula dari Penjelajah Jacques Cousteau dan seterusnya Dr.Wangari Maathai iaitu pemenang Nobel Peace pada tahun 2004, Shaklee meneruskan perjuangannya dengan bekerjasama bersama mereka yang menyayangi bumi bagi menghasilkan satu perubahan.
Hari Bumi 2009, Dr Wangari Maathai, Global Ambassador untuk Shaklee A Million Trees, A Million Dreams campaign, California Governor Arnold Schwarzenegger dan CEO Roger Barnett melancarkan kempen menanam 1 million pokok di Shaklee World Headquarters, Pleasanton, California.
credit
{ 0 comments... read them below or add one }
Post a Comment